לפיד במסיבת ניצחון: "עיוות חוקי והיסטורי של 65 שנה תוקן כי היינו נחושים"

    אבי יעקב 2 Comment on לפיד במסיבת ניצחון: "עיוות חוקי והיסטורי של 65 שנה תוקן כי היינו נחושים"
    8:45
    03.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בבארי מודיעים: החטוף דרור אור נרצח בבוקר שמחת תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסיבת עיתונאים שכינסה הבוקר תנועת יש עתיד בתל אביב אמר יו"ר המפלגה יאיר לפיד כי "לפעמים, לא הרבה פעמים, לפעמים אפילו גם במדינת ישראל קורה הדבר הנכון, הצודק שהגיע זמנו. השוויון בנטל שעבר אתמול בכנסת כולל הסנקציות הפליליות הוא רגע כזה, ואנחנו צריכים לנהוג ברגע הזה בכבוד, לא בפיצול, לא במלחמה בתוכינו.

    לפיד הוסיף ואמר: "עיוות חוקי והיסטורי של 65 שנה תוקן כי היינו נחושים ועמדנו על שלנו, וכולם הסתכלו עלינו והבינו שלא נתקפל כי אלה הערכים שלנו. הציונות חזרה, והיא חזרה עם גאווה יחידה, כולם ישרתו. כבר מהחודש הבא, כל צעיר חרדי בן 17 יקבל צווי גיוס. איו יותר התחמקויות, לא למשתמטים חרדים ולא למשתמטים חילונים. מי שלא יהיה בצבא יהיה בשירות אזרחי. השוויון בנטל אינו ניסיון להתנכל לאורח חייכם, איש אינו רוצה לפגוע באורח חייכם".

    ח"כ עופר שלח שישב בוועדת שקד והוביל את הקו הקיצוני שם אמר כי "זה הסעיף שבוא נודה על האמת, אפילו בתוך ממשלת ישראל אפילו כשהוא עבר – רבים לא האמינו. ביחד עם זה אני מאמין ששאר מלאכת החקיקה תושלם בקרוב. אני רוצה להבהיר על הסעיף הזה כדי להסביר על מה התעקשנו. מה שהתעקשנו עליו הוא ניסוח שבעצם מייצר, ב – 30 ביוני 2017 אם לא יגיעו חרדים במספר שהוא מהותי ודרמטי הרבה יותר גדול ממה שאנחנו מכירים היום, באופן אוטומטי תוחל חוק שירות חובה, על זה נלחמנו עד הרגע האחרון".

    גם השר יעקב פרי לא הסתיר את שמחתו: "יש עתיד עשתה היסטוריה. ציבור המשרתים במדינת ישראל ניצח את אחת המערכות החשובות ביותר מאז קום מהמדינה. לראשונה תחול חובת גיוס גם על החברה החרדית".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ברגע שהחרדים יתגייסו בית חולים הדסה יחזור לפעול תשאלו את לפיד למה הוא לא מתעסק בבית חולים